У процесі вивчення дисципліни «Фізичне виховання в історії педагогічної думки» розглянуто мету та основні завдання курсу, концепції походження фізичного виховання, становлення виховання як свідомого цілеспрямованого процесу, зародження прийомів та організаційних форм фізичного виховання, освіту давніх культур та цивілізацій (фізичне виховання у первісному суспільстві, виховання дітей праукраїнців та дослов'янського періоду,); визначено основні етапи розвитку фізичної культури та педагогічної думки у Візантії); охарактеризовано аспекти розвитку фізичного виховання в Київській Русі (основні типи шкіл та ступені освіти, формування козацької педагогіки, освіта в монастирських та церковних школах, козацька педагогіка,; визначено загальні засади реформаторської педагогіки (централізована система освіти та система місцевої освіти, класична і реальна освіта,); подано основні критерії розвитку фізичного виховання та освіти у XVIII – ХХ столітті (створення національної школи та шкіл для національних меншин, українізація школи, громадянське виховання, перші навчальні плани, демократизація та гуманітаризація школи).
Ключові слова: освіта, фізичне виховання, фізична школа, педагогіка, виховання, навчання, педагогічна думка, педагогічні погляди.
- Teacher: Оксана Олександрівна Адаменко
У процесі вивчення дисципліни «Цивільний захист та охорона праці в галузі» розглянуто правове регулювання цивільного захисту України, загальні положення Кодексу цивільного захисту України, інструкції з охорони праці для вчителя фізичної культури, інструкції з охорони праці для учнів; схарактеризовано основні завдання та мета функціонування єдиної державної системи цивільного захисту, керівництво єдиною державною системою цивільного захисту та її загальна структура; розкрито основні законодавчі та нормативно-правові акти з охорони праці в галузі, систему управління охороною праці, аналізи небезпек соціально-економічного характеру, що проявляються при виконанні функцій вчителя у галузі освіти; підходи до планування заходів цивільного захисту оповіщення та інформування суб’єктів забезпечення цивільного захисту, укриття населення, евакуації громадян України, заходів психологічного захисту населення; розкрито надзвичайні ситуації мирного часу та особливого періоду, їх вплив на безпеку населення України, причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій, стислу характеристику стихійних лих, аварій і катастроф, які можливі на території країни, області, міста, стислу характеристику надзвичайних ситуацій воєнного та мирного часу; висвітлено загальні положення міжнародного гуманітарного права з питань захисту населення під час надзвичайних ситуацій військового характеру, аналізи потенційних небезпек в освітніх, соціально-реабілітаційних закладах та закладах з інклюзивною формою навчання;
Ключові слова: цивільний захист, охорона праці, потенційні небезпеки, громадяни України, надзвичайні ситуації, інструкції.
- Teacher: Оксана Олександрівна Адаменко