Програма вивчення вибіркової навчальної дисципліни «Дефектологія з методикою логопедичної роботи при ускладнених вадах розвитку» складена к.пед.н., доцентом Шапочкою Катериною Анатоліївною відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів педагогічних спеціальностей (012 Дошкільна освіта)
У сучасній загальній та спеціальній педагогіці декларується положення про необхідність раннього виявлення і подолання порушень у психофізичному розвитку дитини. Це має виключно важливе значення для формування особистості дитини, для підготовки її до шкільного навчання. Студентам, майбутнім дошкільним педагогам, вихователям необхідно мати уявлення про всі основні види порушень психофізичного розвитку, і, насамперед, – інтелектуальні, мовленнєві, про причини їх виникнення, а також про шляхи їх подолання та корекції. Саме це визначаємо як основу корекційних, а у їх складі – логопедичних, знань.
Мета курсу – озброїти студентів сучасними знаннями корекційної педагогіки і психології; допомогти студентам, майбутнім спеціалістам у галузі дошкільної освіти, на основі активної самостійної роботи систематизувати, уточнювати та поширювати свої знання з основ дефектології та логопедії, засвоїти прийоми виявлення, корекції та попередження порушень психофізичного розвитку.
Основним завданням курсу є: надання студентам достовірних знань в галузі спеціальної педагогіки, уявлень про основні категорії дітей з особливостями психофізичного розвитку, про психолого-педагогічні діагностичні заходи, про специфіку навчання та виховання дітей різних категорій, про основні типи закладів для цих категорій дітей та особливості корекційно-розвиткової роботи, навчання дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі.
Ключові слова: діти з особливими освітніми потребами, діти з психофізичними порушеннями, порушення слуху, порушення зору, когнітивні порушення, мовленнєві порушення, стратегії навчання, інклюзивне середовище
- Teacher: Катерина Шапочка