Анотація

Програма вивчення вибіркової навчальної дисципліни «Моделювання освітнього середовища Нової української школи» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки магістрів спеціальності 013 Початкова освіта за освітньо-професійною програмою «Початкова освіта».

Предметом вивчення  навчальної дисципліни є закони, закономірності, принципи сучасної теорії виховання, методи та форми організації виховної діяльності молодших школярів.

Міждисциплінарні зв’язки: спирається на знання загальної педагогіки, історії педагогіки, вікову та педагогічну психологію, основи фізіології та гігієни.

Метою дисципліни є розвиток умінь майбутнього менеджера систем якості початкової освіти щодо управління інноваційною діяльністю, аналізу вітчизняних і європейських моделей початкової освіти та побудови власної ефективної  моделі сучасної школи І ступеня.

 Ключові слова: модель, моделювання, новація, інновація, НУШ, модель початкової освіти.

 

Abstract

The program of study of the variative educational discipline " Modeling the educational environment of the New Ukrainian School " is made according to the educational-professional program of preparation of masters of a specialty 013 Primary education according to the educational-professional program "Primary education".

The subject of study of the discipline are the laws, patterns, principles of modern theory of education, methods and forms of organization of educational activities of primary school children.

Interdisciplinary links: based on knowledge of general pedagogy, history of pedagogy, age and pedagogical psychology, basics of physiology and hygiene.

The purpose of the discipline is to develop the skills of the future manager of quality systems of primary education in managing innovation, analysis of domestic and European models of primary education and building your own effective model of modern school of the first degree.

 Key words: model, modeling, innovation, innovation, NUS, model of primary education.