Предметом вивчення навчальної дисципліни є методика викладання сольного співу у закладах середньої освіти та ЗВО. Дисципліна передбачає ознайомлення студентів з фаховими вимогами до викладача сольного співу та специфікою професійної діяльності педагога-вокаліста в ЗЗСО та ЗВО та опанування вокального репертуару (народні пісні, пісні сучасних композиторів, класичні твори). Засвоєння навчального курсу «Методика викладання сольного співу» передбачає інтеграцію знань, умінь і навичок з таких дисциплін: музично-теоретичні дисципліни; вокально-хорове виконавство; хоровий клас.
- Викладач: Стріхар Оксана
Програма вивчення варіативної навчальної дисципліни Вокального виконавстао складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки магістрів галузі 01 Освіта/Педагогіка, спеціальності 014 Середня освіта (Музичне мистецтво).
Анотація: Предметом вивчення навчальної дисципліни є викладання сольного співу у закладах середньої освіти та ЗВО. Дисципліна передбачає ознайомлення студентів з фаховими вимогами до викладача сольного співу та специфікою професійної діяльності педагога-вокаліста в ЗЗСО та ЗВО та опанування вокального репертуару (народні пісні, пісні сучасних композиторів, класичні твори). Засвоєння навчального курсу «Вокальне виконавство» передбачає інтеграцію знань, умінь і навичок з таких дисциплін: музично-теоретичні дисципліни; вокально-хорове виконавство; хоровий клас.
- Викладач: Стріхар Оксана
Мета курсу: на основі всебічного вивчення індивідуальних. вокальних, загально-музичних даних, стану голосового апарату й психологічних даних студентів здійснити початковий етап вокально-технічної роботи, спрямованої на розвиток співацьких уявлень. вокального слуху та вокальних здібностей.
- Викладач: Стріхар Оксана
Мета: формування та розвиток вокально-технічних умінь (пасивного вокального слуху та активного вокально-педагогічного слуху), вокально-виконавських умінь та навичок, озброєння студентів теоретичною базою знань в галузі вокальної педагогіки та суміжних галузей наук, гігієни та охорони співацького голосу, механізмів та закономірностей фонаційного процесу.
Завдання:
- засобами вокального мистецтва здійснювати естетичне виховання майбутніх вчителів музики, формувати відчуття прекрасного, уміння розуміти й цінувати красу вокального мистецтва та співацької майстерності, розвивати художньо-творчі та виконавські здібності; -
- спираючись на наукові дані про будову та функції голосового апарату, формувати розуміння біофізичних механізмів співацького процесу, стійкі критерії якості співу і співацької майстерності, розвивати активний вокальний слух, виховувати уявлення про акустично та художньо повноцінне звучання співацького голосу, формувати й удосконалювати вокально-технічні та виконавські навички, домагатись свідомого володіння голосом;
- підготовка студентів до вокальної роботи в ЗЗСО; озброювати майбутніх учителів музики знаннями основ методики формування, розвитку та охорони дитячого співацького голосу в обсязі, необхідному для керівництва вокальною роботою з учнями ЗЗСО;
підготувати майбутніх учителів до самостійного підвищення співацької та вокально-педагогічної майстерності в умовах практичної діяльності, а також до оволодіння виконанням творів народно-пісенного репертуару, які мають національні та регіональні особливостіМета курсу: викладання навчальної дисципліни є формування вокально-методичної компетентності студентів у процесі засвоєння науково-методичних знань і практичних умінь, необхідних для вокально-виконавської та вокально- педагогічної діяльності.
Завданнями курсу:
• ознайомлення студентів з фаховими вимогами до викладача сольного співу та специфікою професійної діяльності педагога-вокаліста в середніх загальноосвітніх та вищих мистецьких навчальних закладах;
• вивчення студентами принципів організації навчання у вокальному класі та засвоєння технології складання робочих навчальних програм з сольного співу;
• засвоєння методів роботи над вокальними вправами, вокалізами й вокально-художніми творами;
• оволодіння особистісними та професійно-педагогічними компетенціями у процесі проектування педагогічних ситуацій і моделювання фахової діяльності викладача сольного співу;
• формування у студентів навичок самостійної роботи з науково- методичною літературою, уміння добирати й систематизувати вокально- технічний матеріал, навчальний і концертний репертуар;
• розвиток дослідницьких умінь студентів у процесі виконання індивідуального навчально-дослідного завдання.
Передумови для вивчення дисципліни: Засвоєння навчального курсу «Методика викладання сольного співу» передбачає інтеграцію знань, умінь і навичок з таких дисциплін: сольфеджіо; сольний спів; хоровий клас; інструментальне виконавство; педагогіка, психологія.
Навчальна дисципліна складається з 6- ти кредитів.
Очікувані результати навчання : (відповідно до ОПП)
· Знає музичну термінологію, розуміє основні концепції та системи музично-педагогічних наук.
· Знає сучасні теоретичні основи музики, педагогіки мистецтва, технології викладання фахових дисциплін.
· Інтегрує складні професійні уміння гри на музичних інструментах, співу, диригування музичними колективами, музичного сприймання, запам’ятовування та інтерпретації музичних творів, артистизм, виконавську надійність (самооцінку, самоконтроль, саморегуляцію)
- Здатний застосовувати сучасні педагогічні технології, в тому числі і інформаційні, для забезпечення якості навчально-виховного процесу в середніх загальноосвітніх та навчальних закладів І-ІІ, ІІІ –ІV рівнів акредитації.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студент оволодіває такими компетентностями:
Загальнопредметні:
· Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
· Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
· Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Фахові:
· Використання виявляти музикальність, виконавські (інструментальні, вокально-хорові, диригентські), інтерпретаційні, артистичні уміння, виконавську надійність учителя музичного мистецтва.
· Здатність застосовувати елементи теоретичного та експериментального дослідження для підвищення ефективності мистецько-педагогічної діяльності.
· Здатність відчувати і демонструвати емоційну чутливість, рефлексію, ціннісне ставлення до музичних творів, здійснювати активне сприймання, запам’ятовування, збереження, відтворення і художньо-педагогічне тлумачення змісту і смислу творів мистецтва.
· Здатність формувати в учнів предметні (спеціальні) компетентності.