Анотація

Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни «Методика навчання інтегрованого курсу "Я досліджую світ" у початковій школі» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів спеціальності 013 Початкова освіта за освітньо-професійною програмою «Початкова освіта».

Предметом вивчення навчальної дисципліни є сучасні технології формування природознавчих, суспільствознавчих та валеологічних понять, уявлень в початковій школі.

Міждисциплінарні зв’язки: Педагогіка (загальна та історія педагогіки, дидактика початкової освіти), Психологія (загальна та вікова, педагогічна).

Метою дисципліни є підготовка майбутніх вчителів до ознайомлення молодших школярів з навколишнім середовищем, вивченням інтегрованого курсу «Я досліджую світ» в руслі інноваційних, реформаційних процесів, концепції Нової української школи, що відбуваються в освіті та в початковій школі зокрема, формування професійної компетенції в галузі екологічного виховання.

 Ключові слова: інтегрований курс «Я досліджую світ», Нова українська школа, змістові лінії, інноваційні підходи.

 

Abstract

The program of study of the normative educational discipline "Methodology of teaching the integrated course "I explore the world" in primary school" is made according to the educational-professional program of preparation of bachelors of a specialty 013 Primary education under the educational-professional program "Primary education".The subject of study of the discipline is modern technologies for the formation of natural sciences, social sciences and valeological concepts, ideas in primary school.

Interdisciplinary links: Pedagogy (general and history of pedagogy, didactics of primary education), Psychology (general and age, pedagogical).

The purpose of the discipline is to prepare future teachers to acquaint junior students with the environment, study the integrated course "I explore the world" in line with innovation, reform processes, the concept of the New Ukrainian school in education and primary school, in particular, the formation of professional competence in environmental education.

Key words: integrated course "I explore the world", New Ukrainian school, content lines, innovative approaches.


Анотація

Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни «Методика навчання інтегрованого курсу "Я досліджую світ" у початковій школі» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів спеціальності 013 Початкова освіта за освітньо-професійною програмою «Початкова освіта».

Предметом вивчення навчальної дисципліни є сучасні технології формування природознавчих, суспільствознавчих та валеологічних понять, уявлень в початковій школі.

Міждисциплінарні зв’язки: Педагогіка (загальна та історія педагогіки, дидактика початкової освіти), Психологія (загальна та вікова, педагогічна).

Метою дисципліни є підготовка майбутніх вчителів до ознайомлення молодших школярів з навколишнім середовищем, вивченням інтегрованого курсу «Я досліджую світ» в руслі інноваційних, реформаційних процесів, концепції Нової української школи, що відбуваються в освіті та в початковій школі зокрема, формування професійної компетенції в галузі екологічного виховання.

 Ключові слова: інтегрований курс «Я досліджую світ», Нова українська школа, змістові лінії, інноваційні підходи.

 

Abstract

The program of study of the normative educational discipline "Methodology of teaching the integrated course "I explore the world" in primary school" is made according to the educational-professional program of preparation of bachelors of a specialty 013 Primary education under the educational-professional program "Primary education".The subject of study of the discipline is modern technologies for the formation of natural sciences, social sciences and valeological concepts, ideas in primary school.

Interdisciplinary links: Pedagogy (general and history of pedagogy, didactics of primary education), Psychology (general and age, pedagogical).

The purpose of the discipline is to prepare future teachers to acquaint junior students with the environment, study the integrated course "I explore the world" in line with innovation, reform processes, the concept of the New Ukrainian school in education and primary school, in particular, the formation of professional competence in environmental education.

Key words: integrated course "I explore the world", New Ukrainian school, content lines, innovative approaches.